.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همايش استاني حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي گشايش يافت

همايش استاني حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي از روز پنجشنبه به مدت دو روز در تهران آغاز شد.

به شمال نیوز  به نقل از ستاد خبري همايش استاني حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي، اين همايش در نشست روز پنجشنبه، اميرعلي اميري، قائم مقام دبير كل حزب گفت: طي اين دو روز مسايل جامعه و كشور از جمله، سياست خارجي، مسايل پرونده هسته‌يي و روند مذاكرات، لايحه بودجه سال 1387 با توجه به تفاوت هاي تدويني آن، وضعيت فرهنگي – اجتماعي كشور و جامعه و نيز مسايل انتخاباتي، آرايش گروه‌ها و احزاب سياسي براي انتخابات مجلس هشتم با حضور شخصيت‌هاي كشوري در جلسات تخصصي بررسي و تحليل خواهد شد.
وي سپس توضيحاتي درباره روند ثبت و تصويب نام حزب پرداخت و گفت: اكنون بعد از چند ماه پيگيري مستمر دوستان در هيات موسس، نام حزب «توسعه و عدالت ايران اسلامي » به تصويب كميسيون ماده 10 احزاب رسيده است.
در ادامه اين جلسه، رضا طلايي نيك، دبير كل حزب، تاسيس آن را تبريك گفت و ادامه داد: حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي براي پيگيري و تحقق آرمان‌هاي انقلاب، نظام، امام، مقام معظم رهبري و شهداي گرانقدر و ملت رشيد ايران تشكيل شده است.
وي به فقدان حضور احزاب قدرتمند در كشور اشاره كرد و گفت: متاسفانه علي رغم نگرش مثبت مقام معظم رهبري نسبت به تشكيل احزاب فراگير، مردمي، داراي ايدئولوژي و داراي تشكيلات و ساختار، هنوز جايگاه احزاب بين مسوولان چندان مشخص نيست.
نماينده مجلس هفتم شوراي اسلامي با اشاره به چالش‌هاي موجود در عرصه مديريتي كشور، علت آن را فقدان احزاب و كار حزبي دانست و اظهار داشت: نابساماني‌هاي موجود در جامعه در يك جوشش اجتماعي در نتايج انتخابات ظهور مي‌يابند اما بدون پشتوانه قوي حزبي، ضعف كارآمدي در نتايج وجود دارد.
وي ابراز عقيده كرد: پيامدهاي نبود حزب و كار حزبي موجب تغييرات مكرر، ساليانه و كوتاه مدت مديران كشور حتي در سطوح وزراست يعني تزلزل مديريتي در كشور به اوج خود رسيده است.
طلايي‌نيك، يك از اهداف اساسي تشكيل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي را كادرسازي براي اداره جامعه و كشور دانست.
دبير كل حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي به مشكلات نام گذاري حزب اشاره كرد و افزود: نام حزب تداعي كننده اهداف و افكار موسسين آن است لذا بايد تلاش مي‌كرديم تا اين اصل به واقعيت بپيوندد.
وي توضيح داد: توسعه بايد در كشور عملياتي و نهادينه شود. مردم اكنون پس از سه دهه تلاش و فداكاري دوست دارند كه ايران اسلامي پيشرفته را شاهد باشند. به همين دليل واژه «توسعه» كليد واژه تمام حركت‌ها در چند سال آينده خواهد بود اما «توسعه» بدون «عدالت» معنا ندارد و يكي از چالش‌هاي پيش روي جامعه و خواسته مردم توسعه در كنارعدالت است يعني توسعه همه جانبه و توام با عدالت را بايد براي كشور طراحي، مهندسي و اجرا كرد.
طلايي نيك درباره اساسنامه حزب گفت: در تدوين اساسنامه حزب توسعه و عدالت ايران اسلامي سعي شده از يك ساختار سياسي و اجتماعي برخوردار باشد كه در اين راستا فضا و روند تصميم‌گيري دموكراتيك در حزب در اساسنامه لحاظ شد. از سوي ديگر لازم بود ساختار حزب از يك پيوستگي برخوردار باشد كه تلاش دوستان پيوستگي در اركان حزب در ساختار مكتوب بلكه اجرايي و قابل تحقق است.
در اين همايش دبيران استاني 25 استان كشور حضور داشتند كه در ادامه هر كدام به بيان فعاليت‌ها، ديدگاه‌ها و اقدامات انجام شده در راستاي مقدمات تشكيل حزب در استان‌ها پرداختند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.